Άρης Ρέτσος

Άρης Ρέτσος, σκηνοθέτης, ηθοποιόςΓεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου το 1957.

Ήρθε στην Ελλάδα στις 17-1-1973 ημέρα Τετάρτη, ώρα 7.37

Απόφοιτος της σχολής Βεάκη το 1981.

Στο θέατρο συμμετείχε στο «Μακρύ Ταξίδι της Μέρας Μέσα στη Νύχτα» του Ευγένιου Ο’ Νηλ με τον θίασο της Έλσας Βεργή, στο «Σάρα τα παιδιά ενός κατώτερου θεού» με το θίασο της Έλλης Λαμπέτη, στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης στο «Κατσούρμπος» κ.ά.

Από το 1981 έως το 1986 συμμετείχε στον κινηματογράφο και την τηλεόραση στις ταινίες «Απέναντι» και «Μανία» του Γ. Πανουσόπουλου, στο «Μπορντέλο» του Ν. Κούνδουρου, στη «Φωτογραφία» του Ν. Παπατάκη, μία ταινία που συγκαταλέγεται στις 10 καλύτερες του ελληνικού κινηματογράφου, καθώς και στην τηλεταινία «Χώμα & Νερό» του Νίκου Κάσδαγλη σε σκηνοθεσία Φ. Βιανέλλη

Όπως επίσηs και στην τηλεοπτική σειρά του Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου «Αστροφεγγιά»(1981) όπου υποδυόμενος το ρόλο του φυματικού νέου Πασπάτη έγινε γνωστός στο ευρύ τηλεοπτικό και θεατρικό κοινό της εποχής.

Το 1985 ωστόσο... ο πολλά υποσχόμενος νεαρός πρωταγωνιστής Άρης Ρέτσος, με ασυνήθιστη το λιγότερο για τα δεδομένα της εποχής του επιλογή απομακρύνεται από το θεατρικό καθώς και από τον κινηματογραφικό χώρο

ενώ προσανατολίζεται αποφασιστικά στην εκπαίδευση και έρευνα των κανόνων της τέχνης του ηθοποιού, της υποκριτικής εν γένει και του Αρχαίου Δράματος ειδικότερα.

Μάλιστα καθώς ακούγεται, τότε είναι που άρχισε να εξασκείται συστηματικά, στην ήπια βεβαίως, πλην όμως, πολεμική τέχνη, του tai chi chuan.

Το 1992-93 και μετά από επταετή απουσία από τα θεατρικά δρώμενα εμφανίζεται... πάλι... ο ίδιος... με ένα έγχορδο όργανο επί σκηνής – ερμηνεύοντας στο Θέατρο «ΕΜΠΡΟΣ» και στην «Ανοιχτή Δοκιμή», αποσπάσματα από την τραγωδία του Σοφοκλή «Αίας» στο Αρχαίο Κείμενο!

Σ’ αυτήν την παράσταση, γίνεται φανερό για πρώτη φορά επίσης, ότι η «μουσική», το μέτρο και ο ρυθμός καθορίζουν απόλυτα την Ερμηνεία στο Αρχαίο Δράμα, τη σκηνοθεσία, την κινησιολογία κτλ

Η πρόταση αυτή ακούγεται ότι έτυχε θερμής μάλλον υποδοχής αιφνιδιάζοντας λίγο το θεατρόφιλο κοινό, λέγεται δε μάλιστα ότι και ο ίδιος ο Μάνος Χατζηδάκις, σαν απλός θεατής της εν λόγω παράστασης, πρότεινε αμέσως να συμπεριληφθεί ο Αίας του Α.Ρέτσου στη δισκογραφική παραγωγή του «Σείριου».

Το 1993-94 από το χώρο της σκηνοθεσίας αυτή τη φορά, εμφανίζεται πάλι , επιλέγοντας το Σύγχρονο Ελληνικό Θέατρο και σκηνοθετεί το νεοελληνικό έργο του Δ. Κεχαϊδη «Το Τάβλι».

Το 1995 ιδρύει την θεατρ. Εταιρεία «Πολυώνυμο» και με κεντρικό πρόσωπο το Χορό της Αρχαίας Τραγωδίας, παρουσιάζει στο θέατρο Σφενδόνη αποσπάσματα από την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή με τίτλο «Αντιγόνης Χορός».

Tο 1996 συμμετέχει στην διεθνή συνάντηση ποίησης «Μυρίσαι το Άριστον» στο Ηρώδειο, σε σκηνοθεσία της Μ. Λυμπεροπούλου, με χορικά από τον «Αίαντα» του Σοφοκλή. Το 1998 συμμετέχει στη Διεθνή Συνάντηση Θεάτρου των πολιτιστικών εκδηλώσεων του Ευρωπαϊκού Κέντρου Δελφών, «Το Αρχαίο Δράμα στην Ανατολή», με την παράσταση «Αντιγόνης Χορός».

Το 1999-2000 παρουσιάζει την παράσταση «Στροφές Αντιστροφές» από έργα του Σοφοκλή, συνεργάζεται με το Μουσικό Σύνολο «Σκαλκώτα» υπό τη μουσική διεύθυνση του Μίλτου Λογιάδη σε έργα του Γ. Ξενάκη..α

Παράλληλα από το 1993 ως το 2001 συμμετέχει σε πολιτιστικές εκδηλώσεις και φεστιβάλ στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Γιάννενα, Πάτρα, Ιθάκη, Τρίπολη, Κρήτη κ.λπ…. ενώ συνεχίζει και μετά από 10 χρόνια, καθώς φαίνεται να εξασκείται συστηματικά πια, στην ήπια, αμυντική βεβαιότατα,πλην όμως, πολεμική τέχνη, tai chi chuan...

Το 2001 στο πλαίσιο του Ελληνο-Γερμανικού Φεστιβάλ Θεάτρου στην Κολονία της Γερμανίας, παραμενοντας καπνιστης, παρουσιάζει στο “Studio Buhne” την παράσταση «Στροφές Αντιστροφές» από έργα του Σοφοκλή.

ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

Ο ρυθμός και το μέτρο στη σύγχρονη ελληνική γλώσσα

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

Από το 2001 ο Α.Ρέτσος συνεχίζοντας την έρευνα στο χώρο του Αρχαίου Δράματος, αλλάζει τώρα, εντελώς κατεύθυνση.

Επικεντρώνεται στη σύγχρονη πλέον ελληνική γλώσσα, και αποκλειστικά στην όποια δυνατότητα, οργανικής μεταφοράς, σε αυτήν, του μέτρου και του ρυθμού, στην ερμηνεία της τραγωδίας, και στην αναβάθμιση ενδεχομένως της υποκριτικής τέχνης, στο Αρχαίο Δράμα.

Arthur Rimbaud «Αίμα Κακό

Το 2008, και με την ίδια οπτική, σκηνοθετεί και ερμηνεύει ο ίδιος, σε μια σόλο performance, το ποιητικό κείμενο του Arthur Rimbaud «Αίμα Κακό».

«Θρόνος Ατρειδών»

Στις 5 Ιουλίου 2011, το «Πολυώνυμο» και ο Α.Ρέτσος σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών, παρουσιάζει στο Θέατρο Ηρώδου Αττικού μια συρραφή σκηνών από το μύθο των Ατρειδών με τον τίτλο «Θρόνος Ατρειδών».

Σε αυτήν την παράσταση,... σε σκηνοθεσία,....μουσική,.... κινησιολογία,....
διδασκαλία,....σκηνογραφία κλπ...
τέλος πάντων, ...
του Α.Ρέτσου...έγινε τουλάχιστον φανερό...στο ευρύ κοινό,... αλλά...
και σε ολόκληρο το θίασο...
η δυνατότητα ...τέλος πάντων,....
που έχει....
....το μέτρο...

και ο.... ρυθμός....

.... στη σύγχρονη....

Τέχνη.


Από το 2011 μέχρι σήμερα, καθώς φαίνεται ο Α. Ρέτσος, λιγότερο καπνιστής, συνεχίζοντας ωστόσο σε μικρότερη κλίμακα, τα σεμινάρια αλλά και... την άσκηση, μη γνωρίζοντας απ’ ότι ακούγεται, και ο ίδιος πια, σε ποια ακριβώς τέχνη, σκοπεύει λένε να εμφανιστεί και πάλι ...μόνος του στην σκηνή. και σύντομα κιόλας λένε! Απόδειξις, ορίστε... αφίσα...και
. ...6, ....7, ...13.. αλλά και ...14 Ιουλίου και ώρα 9.30μμ... "Έπεα Πτερόεντα..."
στο Θέατρο "Έναστρον"...
...Kαι ας ευχηθούμε η αίθουσα... να κλιματίζεται!

 
Αποθήκευση
Προτιμήσεις χρήστη Cookies
Χρησιμοποιούμε Cookies για να διασφαλίσουμε την καλύτερη πλοήγηση στην ιστοσελίδα μας. Εάν αρνηθείτε τα Cookies η ιστοσελίδα μας μπορεί να μην λειτουργεί όπως αναμένεται.
Αποδοχή όλων
Απόρριψη όλων
Περισσότερα
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Αποδοχή
Απόρριψη