Παρασκευή 31 Μαΐου 2019, ώρα 19:00
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Σκηνοθεσία: Θάνος Περιστέρης
[ flyer ]
Θεατρικά αναλόγια
Στα πλαίσια της Φεστιβάλ ''Η Δυναμική του Ελληνικού λόγου στο Θέατρο'' Θα παρουσιαστούν και 7 αναλόγια τον Μάιο στη διάρκεια ενός διημέρου και το φεστιβάλ θα κλείσει με μια μεγάλη εκδήλωση και στρογγυλά τραπέζια. Από 29/05 έως 01/06/2019
Συμμετέχουν οι σπουδαστές του δεύτερου έτους της Δραματικής Σχολής Τράγκα.
Περίληψη έργου:
Μια μέρα μετα τον σεισμό, ο Άρης Κοντός, μονταδόρος επίπλων, αποκτά το χάρισμα της διαπεραστικής ακοής, εξαιτίας ενός ατυχήματος στην δουλειά. Μπορεί πλέον να ακούσει τα πάντα, ακόμα και τον πιο ανεπαίσθητο θόρυβο. Στην αρχή η εμβοή τού προκαλεί πονοκέφαλο.Ο μοναχικός εργένης, με ροπή στην κρυφακοή, σύντομα όμως βρίσκει τον τρόπο να εκμεταλλευθεί την κατάστασή του για να παρακολουθήσει όσα συμβαίνουν στο ρετιρέ, ακριβώς πάνω από το δικό του διαμέρισμα, όπου μένει ένας ζωγράφος, ο Φίλιππος Ροδόπουλος, τον οποίο συναντά για πρώτη φορά εκείνο το βράδυ του σεισμού στις σκάλες.Παρακολουθώντας, καταγράφοντας και αντιγράφοντας τελικά τις κινήσεις και τις συνήθειες του Ροδόπουλου, θα υπερβεί τον εσωστρεφή εαυτό του, θα τολμήσει να κάνει πράγματα που πάντα επιθυμούσε, θα γίνει μία μαριονέτα.Ο Άρης μέσω της μιμητικής μεθόδου σκηνοθετεί το θέατρο της ζωής του με απώτατο σκοπό την κατάκτηση της προσωπικής του ελευθερίας.
Συμμετέχουν οι σπουδαστές:
- Αναλόγιο: Ειρήνη Αμπατζή
- Φίλιππος Ροδόπουλος: Σπύρος Ασημένιος
- Άρης Κοντός: Ευριπίδης Κοσμάς
- Διαχειριστής: Κωνσταντίνος Παππάς
- Αγνή: Στυλιάνα Περατικού
- Νανά: Ελένη Πύρρου
- Τεό: Μαρήλια Φραντζεσκάκη
- Κλειδαράς: Παναγιώτα Χαλούλη
- Γιατρός: Αναστασία Χιδήρογλου
- Αστυνομικός 1: Αναστασία Χατζηαθανασίου
- Αστυνομικός 2: Μυρσίνη Θοδωρή
Σκηνοθετικό Σημείωμα:
Στόχος μαθήματος:
Η μεταφορά ενός μυθιστορήματος σε θεατρικό κείμενο – θεατρική παράσταση.
Το κείμενο: Το Καρμπόν του Κούβα είναι αρκετά βοηθητικό για να επιτευχθεί ο στόχος του μαθήματος αφού είναι γραμμένο σε μια συνεχή απεύθυνση, σε γλώσσα σύγχρονη, χωρισμένο σε ενότητες και ακροβατεί ανάμεσα σε δύο ανθρώπινα στοιχεία, το κωμικό και το δραματικό.
Η προσέγγιση: Οι μαθητές θα κινηθούν στην κατεύθυνση του δραματικού θεάτρου, στο οποίο ο λόγος είναι το κυρίαρχο στοιχείο. Ακολουθώντας την μέθοδο της παρατήρησης και ασκώντας βήμα-βήμα τα στάδια του λόγου ώστε το κείμενο να αποδοθεί ρεαλιστικά.
Πρόσωπα: Κάθε μαθητής έχει αναλάβει μια θεματική ενότητα του μυθιστορήματος και με τα εργαλεία του μαθήματος αναλαμβάνει να την επεξεργαστεί ώστε αρχικά να είναι σε μορφή θεατρικού μονολόγου και έπειτα να λειτουργεί σε σχέση με την δουλειά των υπόλοιπων μαθητών.
Ήχος: Στις πρόβες χρησιμοποιείται μουσική για διάφορες μεταβάσεις μεταξύ των ενοτήτων. Ο φωτισμός: Εσωτερικός ή εξωτερικός, με ήλιο ή όχι.
Τα αντικείμενα: Οι μαθητές γνωρίζουν ήδη, ότι στην σκηνή θα υπάρχει μια καρέκλα για τον καθένα (15 καρέκλες σύνολο) και προς το παρόν αυτή είναι η βάση τους για διάφορους κλειστούς αυτοσχεδιασμούς που έχουν να ετοιμάσουν. Επόμενο βήμα μετά την σκηνοθετική καθοδήγηση είναι να προσθέσουν αντικείμενα, που θα βοηθήσουν την εξέλιξη.
Πρόκειται λοιπόν για μια απόπειρα προσέγγισης ενός αφηγηματικούς θεάτρου, με εργαλεία τον λόγο και τον αυτοσχεδιασμό μέσα στα όρια που ορίζει το κείμενο του Κούβα. Οι μαθητές θα αποδώσουν το μυθιστόρημα ως θεατρικό έργο χωρίς να ξεφύγουν από τους θεματικούς του άξονες.
Θάνος Περιστέρης