Πέμπτη & Παρασκευή 12, 13 Ιουνίου 2025, 8μμ
Πειραματική Σκηνή
Μπουμπουλίνας και Δεληγιάννη 19,
Είσοδος Ελεύθερη
ένα έργο των: Jess Borgeson, Adam Long, Daniel Singer
Διδασκαλία-Σκηνοθεσία: Διακοσάββας Δημήτρης
Υπόθεση:
Το θεατρικό έργο «Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σε μία ώρα» (The Complete Works of William Shakespeare (Abridged)) των Jess Borgeson, Adam Long και Daniel Singer είναι μια ταχύρρυθμη, σατιρική κωμωδία που επιχειρεί να παρουσιάσει όλα τα έργα του Σαίξπηρ μέσα σε περίπου 97 λεπτά. Η παράσταση ξεκινά με μια αυτοαναφορική εισαγωγή, όπου οι τρεις ηθοποιοί παρουσιάζουν τους εαυτούς τους και εκφράζουν την πρόθεσή τους να αποδώσουν ολόκληρο το έργο του Σαίξπηρ σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η δομή της επιτρέπει στους ηθοποιούς να προσαρμόζουν το περιεχόμενο ανάλογα με το κοινό και την τοπική κουλτούρα.
Διανομή
- Αναστασία Κούρταλη: Αφηγήτρια, Δυσδαιμόνα, Οφηλία.
- Αλεξάνδρα Αθανασίου: Αφηγήτρια, Άμλετ
- Ελβίρα Κουτονιά: Αφηγήτρια, Ιουλιέτα, Γετρούδη
- Ανδρέας Νικολαΐδης: Αφηγητής, Φρουρός, Βρούτος, Μοντέγος, Ριχάρδος Γ’
- Μ. Π.: Ρωμαίος, Αφηγήτρια, Μεταφράστρια
- Σωκρατεία Παπαδοπούλου: Αφηγήτρια, Οθέλλος, Φάντασμα
- Σαράντης Ντέλλης: Αφηγητής, Μοντέγος, Καίσαρας, Πάτερ Λαυρέντιος
- Σοφία Φαρασοπούλου: Αφηγήτρια, Παραμάνα, Καύδιος
Πρωτότυπη Μουσική σύνθεση: Ανδρέας Νικολαΐδης
Σημείωμα Σκηνοθέτη:
Το ίδιο το άκουσμα του ονόματος του σπουδαίου Ουίλιαμ Σαίξπηρ προκαλεί δέος.
Το βάρος του έργου του η διαχρονικότητα και η πολυπλοκότητα του, πολλές φορές γεννούν δισταγμό στους νέους σπουδαστές, όμως μόνο αποδομώντας τον παίζοντας μαζί του και διασκεδάζοντας τον, οι μαθητές καταφέρνουν να φέρουν τον Σαίξπηρ κοντά στη δική τους εποχή. Χαλαρώνοντας χωρίς άγχος και φόβο, μπόρεσαν να ασχοληθούν δημιουργικά και ουσιαστικά με το υλικό, δίνοντάς του φρέσκια πνοή. Το έργο με το οποίο επιλέξαμε να ασχοληθούμε φέτος περιέχει, με έναν τρόπο, ολόκληρο τον Σαίξπηρ.
Μέσα από αυτό είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε σε βάθος και να ερευνήσουμε τα έργα του μεγάλου συγγραφέα, να εντοπίσουμε τα μοτίβα του, τους χαρακτήρες του και τις θεματικές του αποκτώντας μια πιο σφαιρική εικόνα για τα έργα του.
Επιπλέον επειδή το συγκεκριμένο εγχείρημα είναι ομαδικό, μας έδωσε την ευκαιρία να καλλιεργήσουμε την έννοια της ομάδας και να χτίσουμε ισχυρούς δεσμούς μεταξύ μας κάτι που αποτελεί βασικό ζητούμενο για τη θεατρική εκπαίδευση σε κάθε έτος σπουδών. Το αποτέλεσμα που θα παρακολουθήσετε σήμερα είναι προϊόν σε μεγάλο βαθμό, αυτοσχεδιασμών, ιδεών και φαντασίας των σπουδαστών. Ακόμη και η ενδυματολογική επιμέλεια και η συγκέντρωση των αντικειμένων αποτελεί αποτέλεσμα δικής τους φροντίδας και αναζήτησης μέσα και κατά τη διάρκεια της διαδικασίας των προβών.
Σε αυτή την ενδιαφέρουσα διαδρομή δημιουργήσαμε, γελάσαμε, διασκεδάσαμε αλλά και ήρθαμε αντιμέτωποι με πρακτικές δυσκολίες τις οποίες καταφέραμε να ξεπεράσουμε όλοι μαζί με συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι είχαμε την ευκαιρία να αναμετρηθούμε με μεγάλα έργα, χωρίς φόβο και προκαταλήψεις. Ελεύθερα και χωρίς ενοχές σταθήκαμε απέναντί τους κ’ αναμετρηθήκαμε με αυτά όπως αξίζει να κάνει κάθε νέα γενιά δημιουργών. Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τα παιδιά για τη συνεργασία τους, τη καλή τους διάθεση και την αφοσίωσή τους σε αυτή τη προσπάθεια που μοιραζόμαστε μαζί σας.
Σας ευχαριστούμε που ήλθατε,
Καλή θέαση
Διακοσάββας Δημήτρης
Σημείωμα Διευθύντριας
Στη Δραματική Σχολή Τράγκα, η θεατρική εκπαίδευση δεν περιορίζεται στη διδασκαλία τεχνικών Υποκριτικής.
Πιστεύουμε ότι η αληθινή παιδεία στο θέατρο ξεκινά όταν ο σπουδαστής αρχίσει να ψάχνει όχι το πώς να πει κάτι στη σκηνή, αλλά γιατί χρειάζεται να το πει. Όταν η πράξη της ερμηνείας μετατρέπεται σε πράξη επικοινωνίας — ειλικρινής, ατελής και ανθρώπινη.
Η σημερινή παράσταση γεννήθηκε μέσα από αυτό το πνεύμα.Δεν είναι μια πρόβα τελειότητας, αλλά ένα ζωντανό αποτύπωμα διαδρομής: πειραματισμών, ανασφάλειας, χιούμορ, ομαδικής δουλειάς και διαρκούς αναμέτρησης με κάτι μεγαλύτερο από τον εαυτό μας — τους διαχρονικούς χαρακτήρες του Σαίξπηρ. Αυτό που βλέπετε σήμερα είναι καρπός προσπάθειας που αξίζει τον σεβασμό μας. Και, ίσως ακόμα περισσότερο, την τρυφερότητά μας. Γιατί μέσα του υπάρχει θάρρος. Θάρρος να παίξεις, να τσαλακωθείς, να εκτεθείς — να δοκιμάσεις.
Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Δημήτρη Διακοσάββα για την πρότυπη, εμπνευσμένη και ουσιαστική εργασία του.
Η συμβολή του υπήρξε καθοριστική. Με συγκίνηση και βαθιά πίστη σε αυτή τη νέα γενιά, σας καλωσορίζουμε στη Σχολή μας, όχι ως θεατές — αλλά ως συμμέτοχους. Με εκτίμηση,Χριστίνα Τράγκα
Καλλιτεχνική Διευθύντρια
Διάρκεια 1 ώρα