Απ’τη στιγμή που ο Ορέστης φονεύει τη μάνα του την Κλυταιμνήστρα, ταλανίζεται από τις διώξεις των Ερινύων, που καθώς υπερασπίζονται τα ‘δίκαια’ των νεκρών τον οδηγούν σε ζοφερό παραλήρημα.
Η Ηλέκτρα, συνένοχος του στον φόνο, με ευπαθείς χειρισμούς θωπεύει το σωματικό του ράκος, εκεί εμπρός στο δώμα των Ατρειδών. Αίφνης, καταφθάνει ο Μενέλαος, χρόνια μετά, από την Τροία με την Ελένη. Ο Ορέστης ελπίζει ότι ο βασιλικός θείος του θα καταπαύσει το μένος των πολιτών του Άργους, που την ίδια ώρα αποφασίζουν με οχλάγωγη σύνοδο στην αγορά για τον τρόπο που θα δώσουν θάνατο στα δυο αδέλφια∙ με λιθοβολισμό ή με οξυλέπιδη στον λαιμό μάχαιρα!
Ο Μενέλαος αδρανεί, παγιδευμένος στις ενοχές του, καθώς έχει τώρα μαζί του την Ελένη-κλεισμένη στα ανάκτορα (από φόβο μήπως οι γονείς που έχασαν τα παιδιά τους στον πόλεμο την εκδικηθούν)- την ολέθρια Ελένη, που οι θεοί έστειλαν για να απαλλάξουν «τη στένουσα γη από το ρυπαρό και αυθάδες πλήθος των ανθρώπων».
Την ίδια στιγμή καταφθάνει και ο Τυνδάρεως, ο πατέρας της Κλυταιμνήστρας και της Ελένης για να προστέσει κατηγορίες και βαριές απειλές στον μητροφόνο Ορέστη, ενώ αργότερα στην αγορά των Αργείων θα ζητήσει επίμονα τον λιθοβολισμό του.
ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ: ΗΛΕΚΤΡΑ: Βάσια Βασιλείου, ΟΡΕΣΤΗΣ: Κωνσταντίνος Φερεντούρος ΜΕΝΕΛΑΟΣ: Χρήστος Βελιάνο, ΠΥΛΑΔΗΣ & ΦΡΥΓΑΣ: Χρήστος Κυριάκου, ΤΥΝΔΑΡΕΩΣ & ΕΞΑΓΓΕΛΟΣ:Λεωνίδας Αργυρόπουλος ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Μουδατσάκις Τηλέμαχος, ΣΚΗΝΙΚΑ: Κωστής Χρηστίδης, ΜΟΥΣΙΚΗ: Βασίλης Πανόπουλος
Με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης και του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Θέατρο Έναστρον: 26 έως 30 Οκτωβρίου 2012
Ο «Ορέστης» του Ευριπίδη , σκηνοθετημένος με αεροδυναμική τεχνική στον λόγο και τη σωματική συστολή-αποσυστολή , που αναδείχνει τον πόνο , το πάθος ως τη πεμπτουσία του τραγικού και αυτό μέσα από το σώμα , έχει ενθουσιάσει τους Γάλλους θεατές αλλά και το διεθνές κοινό στην Αβινιόν.
Η κριτική στη μεγάλη εφημερίδα Marseilleuse ( 12- 07-2012 ) χαρακτηρίζει τη παράσταση «μαγεία» , ενώ επισημαίνει ότι « ούτε ένα χιλιοστό από το σώμα του ηθοποιού δεν μένει αμέτοχο στη δράση» . Και συνεχίζει ο γνωστός κριτικός του θεάτρου Ζαν-Λουί Σαλ « ένας ίλιγγος επικρατεί στην επιδερμίδα των ηθοποιών, ενώ ο ιδρώτας που ρέει άφθονος δείχνει ότι πάσχει το σώμα και ότι έτσι δακρύζει-ακραία, ανεπανάληπτη άποψη για την ερμηνεία της τραγωδίας». Ενώ ο Ζαν Καλαμπρέζ στην εφημερίδα La Provence (18-07-2012) θεωρεί ότι το τραγικό της παράστασης του Ορέστη κατέκτησε την ύψιστη δύναμη του. Και συνεχίζει μια σκηνοθεσία που διευθύνει με υψηλή στρατηγική τους ηθοποιούς εμπνέοντας το πάθος του σώματος ως μένος και σκηνική παραφροσύνη.
Πέντε παραστάσεις θα δοθούν τέλη Οκτωβρίου στο Θέατρο Έναστρον στην Αθήνα, ενώ αντίστοιχες παραστάσεις θα δοθούν στη Κρήτη, στις 27 Ιουλίου στη Σητεία, 29 Ιουλίου στο Ρέθυμνο, 1 Αυγούστου στα Χανιά και 4 Αυγούστου στο Ηράκλειο.