Η παράσταση του αρχαίου δράματος «Ορέστης» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Μουδατσάκι Τηλέμαχου από το θέατρο “Vivi”, θα πραγματοποιηθεί τις 25,26,29 & 30 Οκτωβρίου στις 21.00, στο "Θέατρο Έναστρον".
Η υπόθεση εξελίσσεται στο Άργος, όπου οι πολίτες θα αποφανθούν με ψήφο για την ενοχή του Ορέστη και της Ηλέκτρας στο φόνο της Κλυταιμνήστρας. Ο Τυνδάρεως σπεύδει να προλάβει τον Μενέλαο που μόλις έχει φθάσει από την Τροία ώστε να μην ευνοήσει τον Ορέστη στη διαδικασία.
Η νεωτερική σκηνοθεσία του Μουδατσάκι Τηλέμαχου (που γοήτευσε το διεθνές κοινό για δεύτερη συνεχή χρονιά στην Avignon της Γαλλίας, δημιουργεί το μεγαλύτερο φόρουμ για το θέατρο στον κόσμο), μια παρτιτούρα για κάθε ρόλο-πρόσωπο, όπου ο τραγικός θυμός βγαίνει από το σώμα και την κλίμακα ήχων (φωνητικά στοιχεία του ηθοποιού).
Συνθέτει έτσι και ταυτοχρόνως αποδομεί τη δράση, που αποκαλύπτει το φόντο των προσώπων, την οδυνηρή ‘‘αλήθεια’’ τους, ενώ με την τεχνική της παλίνδρομης κίνησης φέρνει στο προσκήνιο τα αφηγηματικά αρχέτυπα του ελληνικού πολιτισμού που εδράζεται στην Έριδα: Όλα τα μέλη του σώματος γίνονται μήτρες που γεννούν τις πιο παράδοξες μορφές.
- Μετάφραση, Σκηνοθεσία, Κοστούμια: Μουδατσάκις Τηλέμαχος
- Σκηνικά: ΚΩΣΤΗΣ ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ
- Μουσική: ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
- Ερμηνεύουν:
- Ορέστης:ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΦΕΡΕΝΤΟΥΡΟΣ
- Ηλέκτρα: ΛΗΔΑ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
- Μενέλαος: ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΕΛΙΑΝΟ
- Τυνδάρεως- Εξάγγελος- Φρύγας: ΙΟΥΛΙΟΣ ΤΖΙΑΤΑΣ
- Πυλάδης – Απόλλων: ΕΚΤΩΡ ΛΙΑΤΣΟΣ
Η θεατρική παράσταση του έργου «ΟΡΕΣΤΗ» εκπροσώπησε την Ελλάδα στο μεγαλύτερο Φεστιβάλ Θεάτρου στον κόσμο, στην Avignon της Γαλλίας και απέσπασε τα επαινετικά σχόλια του Γαλλικού Τύπου και των ΜΜΕ καθώς και των θεατών.
Η τεχνική του Τ. Μουδατσάκι στηρίζεται στη μελέτη της έκφρασης/εξόδου του τραγικού αισθήματος μέσα απο το σώμα. Έτσι η πορεία ενός επεισοδίου καταλήγει σε μια συναισθηματική πύκνωση που κατά την έκλυσή της (την αποσυμπίεσή της) δίνει τη βάση για την ερμηνεία ενός προσώπου-ρόλου στη δράση.
Εκείνο που εφεξής προέχει είναι η σύνταξη των σωμάτων, που δουλεμένα με αντίστοιχες ασκήσεις, ανασυντάσσουν μορφές από τις πλαστικές τέχνες του κλασικού Ελληνικού κόσμου, ενώ συνδέουν τη μετανεωτερική εποχή μας με τη γεωμετρική του Ελληνικού πνεύματος.
Για τον "Ορέστη" έγραψε ο Γαλλικός Τύπος:
«Ούτε ένα χιλιοστό του σώματος των ηθοποιών δεν μένει αμέτοχο στη δράση. Το πάθος προάγει μια ‘’γλυπτική’’ των προσώπων εκ των έσω, ενώ ο ιδρώτας, που λούζει εξωτερικά το γυμνό σώμα, το ανάγει σε αρχαίο γλυπτό. Τα επεισόδια καταλήγουν σε θεσπέσιες χορογραφίες» (Εφ.Marseilleuse 12/7).
«Η εκφραστική δύναμη στην παράσταση του ‘’Ορέστη’’, στην οριακή εκδοχή της, αιχμαλωτίζει τον θεατή. Το Ελληνικό πνεύμα ανυψώνεται στην παράσταση πέρα από κάθε διδαχή…» (Εφ.La Provance 18/7).